- Профиль SashkaBMW1984
18 апреля 2019
SashkaBMW1984
Был 1 неделю назад
40 лет
Я езжу на BMW 5 series (E39)
Ташкент, Узбекистан
Подписаться
Сообщение
Не большой видео мануал по работе с программой BMW Coding Tool на примере Е46
Эта программа входит в комплект Bmw Standard tools 2.12 RUS
18 апреля 2019
Ранее TunerPRO_RUS
Далее Кодирование BMW E70 при помощи NcsDummy
Разместить рекламу
Реклама
Войдите или зарегистрируйтесь, чтобы писать комментарии, задавать вопросы и участвовать в обсуждении.
Войти
Зарегистрироваться
BMW Coding Tool — софт, с помощью которого можно автоматически добавлять и обновлять данные SP-Daten таких программ, как INPA, NCSExpert, а также WinKFP, входящих в пакет BMW Standard Tools.
BMW Coding Tool — софт, с помощью которого можно автоматически добавлять и обновлять данные SP-Daten таких программ, как INPA, NCSExpert, а также WinKFP, входящих в пакет BMW Standard Tools.
Как установить
Выполните запуск файла BMW Coding Tool.exe в режиме совместимости с Windows XP SP2. Чтобы это сделать, правой кнопкой нажимают на файл, затем выбирают Свойства, затем во вкладке Совместимость выбирают Windows XP SP2. Кроме того, можно выбрать пункт Исправление неполадок совместимости и воспользоваться рекомендуемыми параметрами.
SP-Daten является пакетом обновлений для софта ЭБУ BMW. Его задача – обновлять базы данных в софте NCS Expert, WinKFP, а также INPA, включенных в общую программу BMW Standard Tools 2.10, 2.12.
Архивы располагают перечнем основных кузовов: E36, E38, E39, E46, E52, E53, E60, E65, E70, E81, E82, E83, E84, E85, E87, E88, E89, E90, E91, E92, E93.
Важно! Перечисленные архивы с кузовами в наличии не во всех версиях, в виду этого следует проверять перечень перед тем, как начать загрузку, и читать мини-описание, которое сопровождает каждую версию.
Важно! Следует учесть, что E89 = E81, E82, E84, E87, E88, E90, E91, E92, E93, имейте это в виду, когда будете работать с данными.
Процесс установки и обновления SP-Daten
Данные обновляются при помощи BMW Coding Tool.
Пример обновления SP-DATEN на видео https://youtu.be/mSzlcFNhRO0
It’s frequently preferable to get the work done by a professional for a less stressful experience. With BimmerTech’s cutting-edge BMW iDrive coding method, you can swiftly code your car at home at a time of your choosing, unlike coding shops where you must bring your car in for their specialist to work on it.
Our USB iDrive coding is by far the simplest solution. To use your BMW at any time, all you have to do is save a code file to a USB stick and insert it into the BMW’s USB port. Without the chance of making a mistake, it offers all the simplicity of independently coding with BMW software.
We can provide remote coding with one of our skilled technicians for automobiles that don’t accept coding through USB. Your chosen coding options will be activated in about 30 minutes after you schedule an appointment for a time that works for you and connect with our technician online. You won’t need to travel across town or leave your car overnight, in contrast to a coding shop. Both USB and cable iDrive coding are made incredibly simple with BimmerTech.
In This Article…
GuoyuII
The software from modules on the car is updated using BMW WinKFP software. We will demonstrate how to use WinKFP in this article.
This WinKFP job came after Xprog repaired or reflashed the FRM3 as described in our essay on the subject.
After FRM3 has been fixed, the FRM3 module has to be flashed with the appropriate firmware.
When the FRM3 module repair dump does not exactly correspond to the car and Winkfp does not allow updates due to safety concerns, you require the develop flash mode! You must then use the Winkfp Develop mode, which enables the flashing of any type of software into any module.
After the spdaten have been updated, open WinKFP, select comfort mode, enter ZUSB (the bmw zb part number), and then accept the dialog that appears with the selected zb number!
If you encounter a software compatibility fault and want to update, use the Develop/Expert mode.
You must now copy the data file from spdaten to the winkfp develop folder (c:/ec-apps/nfs/data/develop) from the spdaten location (exx/data/module name/corresponding data file).
Select manually all of the information you wrote down in expert mode, along with the corresponding zb number!
Additionally, BMW Coding Tool Winkfp has additional features like diagnostics, checking AIF, and more!
You might not get a response because this is an old thread, and you might be restarting an old thread. Consider starting a new thread, please.
a group of BMW owners and enthusiasts on a forum. Come participate in the debate regarding Bimmerfest activities, production figures, performance, customizations, classified ads, troubleshooting, maintenance, and more! bringing together the BMW community.
Will my BMW’s coding be entirely reversible?
BMW factory software and a laptop connected to your car’s OBD2 service connection are used to code your vehicle. The configuration files for your car’s particular coding module are downloaded to the laptop, and a backup is created. We first make a backup of your car’s configuration files, then we make the necessary changes to enable or disable the option you want. After testing for functionality, we upload the new configuration file back to the automobile and the coding is finished. Because a backup is created for your unique car, reverting to the stock configuration is as easy as a quick upload if the consumer ever changes their mind.
BMW coding: Is it legal?
They cannot legally prevent a car owner from programming his own vehicle. Similar to when you purchase a book, CD, or DVD, you are free to do whatever you want with it as long as it is for your personal use.
What is the coding fee for BMW?
Although the prices from BMW are fixed, the markup that Dealers add is variable. Typically, FSC codes for BMW Apps and Satellite Radio cost around $250, while FSC codes for Night Vision, Voice Recognition, and Navigation (the system, not the maps), cost about $700.
What is the time required to code a BMW?
Our headquarters are in the Los Angeles region, but we can also provide service for Orange County and the Inland Empire.
Below is a link to our local ad:
What exactly is BMW Coding? Many factory features that are either disabled or require a significant upcharge can be activated thanks to BMW Coding. We can help you unlock these features because we have the know-how and tools. I have years of expertise and work with BMW-only retailers.
Will my warranty be impacted? All BMW coding options are 100% reversible, do not result in error or warning lights, and do not impact your warranty.
Can BMW be tuned with BimmerCode?
Yes, they stay out of the way. ECU tuning is done with BM3, while other automobile modules are programmed with BimmerCode. I suppose that BM3 and BimmerCode are simply making the identical coding changes to that particular item in that module for common features like ASD. They do not interfer, indeed.
How can I program my car’s ECU?
- Turn the ignition switch to ON while connecting the vehicle interface cable to the OBD-II connector.
- Select Tools, then Detect Vehicle, after starting the ProECU software.
- Program the engine control unit.
- To determine the ECU version installed in the car, select Query ECU.
How do I begin setting up a car?
There are a few manufacturers who will let you program a single key even if you don’t have a working key. Remember that you’ll still need to have the key cut to suit the ignition, which necessitates presenting the locksmith with evidence of ownership.
Nevertheless, it is far easier to do this than to program a second or third key:
- Turn the ignition to the on position after inserting the key. Just the electronics, leave the engine off.
- After 10 minutes and 30 seconds, switch off the light by turning the key.
- Restart the key, then wait another 10 minutes and 30 seconds before turning it off once more.
- Thirdly, repeat the procedure.
- To program the key, turn it back to the on position.
- In order to test your new key, start the engine.
Can anybody code?
Coding is the process of giving specific instructions to computers using programming languages. People use coding for a variety of purposes, such as creating software, automating calculations, and automating operations. Is it possible for anyone to learn to code?
Short response? Yes. Anyone can pick up coding. The resources are there to learn computer programming, and there are hundreds of online course possibilities. Computer programming talents are highly sought after regardless of age, even in high school. All you need to learn this highly-paid skill set is internet access, the ability to solve problems, and the time.
Is programming an automobile difficult?
Coding is a configuration change made to the on-board computer. This is comparable to how a computer is set up. Nothing happens if you connect a printer to your PC using a cable. This is because a new device is now recognized by the PC’s software. however because the printer’s software is not loaded on the PC, I am unable to categorize it. Consequently, the printer’s software needs to be installed and enabled in order to utilize the printer through the PC.
In the case of our earlier illustration, the software of the automobile also needed to be activated to enable the unusual view camera. The camera will be recognized by the on-board computer in this manner. So, when the automobile is reversing, the monitor will show images of the region behind it.
Also, programming your own car is not that difficult. Many auto owners, though, might not feel confident making software changes to their vehicles. Several issues emerge if you wish to code your car but have no prior experience.
One concern is if the car is still secure after coding, which is an excellent query. Software system coding won’t have any impact on how well your car drives. Even after coding your vehicle, you can immediately drive it.
Deactivating certain of your car’s features, though, can endanger your security. Deactivating the uncommon view camera, for instance, if it genuinely improves your driving.
It is best to leave coding alone if you are uneasy and have concerns about potential consequences. There are a few guidelines you should go by if you are prepared to begin personalizing your vehicle.
BMW diagnostics are they free?
Yes, but it takes more time and requires complete focus and attention. Trouble codes will flash on the dash if you quickly turn the ignition on and off while the engine isn’t running, or a service light with the words “service engine” will stay lighted.
BMW diagnostics should not be charged for given what they cost. BMW offers free diagnostics, right? Unfortunately, no, a BMW dealership won’t often perform free BMW diagnostics. If the vehicle has only recently been purchased, they may do free BMW diagnostics. The majority of the time, they will charge for a professional inspection of your BMW diagnostics because they are aware that they are well-engineered automobiles. Looking for BMW assistance in Dallas, Texas? Dial 469-608-5410 right now.
Car coding: Is it legal?
As you can see, figuring out if car code is legal is not always simple. Basically, as long as you do not break any applicable laws, automobile coding is legal.
However, even if the car coding is legal, you could still experience unfavorable effects. When the insurance company interprets automobile coding as a breach of contract and refuses to pay benefits, this is an illustration of this. Or if certain codings render your warranty invalid.
Before coding your car, we advise you to see if you are in violation of any laws or contractual obligations in order to prevent legal repercussions.
What is the pay for coding?
The databases a business utilizes must operate efficiently, and the data must be in the best condition possible, according to a database administrator. Administrators must specifically make sure that data is “clean” (i.e., free of corrupt/inaccurate records), comprehensive (i.e., not missing data, complete data records), and relevant (e.g., high quality, usable for intended purposes).
The systems that contain a variety of data kinds are created, managed, and organized by database administrators, who also make sure that individuals who need to access that data can do so effectively. They collaborate closely with data scientists in this way because they frequently need access to the relevant data sets. In order to create and manage their databases, database administrators also need to be well-versed in coding languages. The U.S. Bureau of Labor Statistics states that these experts also guarantee the security of organizational data. They work to stop data loss, make sure databases are operating faultlessly, and manage essential database modifications.
How much should I bill for coding each hour?
The hourly rate for entry-level coders is $30 to $40, while middle- and senior-level specialists can make $42.5 to 48 and $49 to $63.5, respectively. In Michigan, junior-level software engineers charge between $26 and $35, middle-level professionals charge between $38 and 45, and senior-level experts might charge between $47 and 63 per hour.
Is Elon Musk a programmer or a coder?
Musk is, in fact, a self-taught coder who began coding at a very young age. He was only a little boy, but he used the workbook that came with his computer to teach himself the BASIC programming language.
Is BimmerCode a good investment?
I’ve set up the auto start/stop, modified the air recirculation settings, deleted the startup display warning, and added an additional exhaust noise setting to the menu.
And because I start the engine before fastening my seatbelt, the seat belt sound warning at startup irritated me. Since there was no other way, I emailed Bimmercode about it. They asked me to submit a support ticket, and the next day I was accepted to test a beta version that did away with the chime. With personalized support, everything operated flawlessly and quickly. They are worth every penny and I cannot praise them enough.
But because I didn’t read their website carefully and bought an OBD adapter that wasn’t entirely functioning, it ended up costing me more than I had anticipated. As a result, I now have multiple adapters.
- Home
- Product
OEM Dealer-level based diagnostic Coding Programming tools and technical service support, constantly update to the latest system. Know how guidance for OEM retrofits on BMW Mercedes Porsche Land rover.
- Support
- Solutions
SMARTBIMMER for BMW
Head Unit Infotainment system hidden features activation for BMW HU CIC NBT EVO, MGU ID7 ID8 ID8.5 FSC solutions via OEM original or patched way.Region convert, NCD Secure 2.0
Master tool details
SMARTBENZ for Benz
NTG Command HU NTG5.x NTG6 features coding like AMG Menu, apple carplay, features enable, pin code, lower suspension, NTG 7 map update. Region convert and OEM retrofits.
More details
SMARTPCM for PORSCHE
MHI2/MH2p PCM4/5 infotainment system fullscreen carplay, android auto and regional convert, map update. MPR3 PCM6 region convert and PPN online coding support.
More details
- Support Tickets
- BMW Remote
- Mercedes Remote
- Porsche Remote
- JRL Remote
- Store
Login
Программирование электронных блоков BMW c помощью программы WinKFP
В данной статье мы детально разберем программирование электронных блоков BMW с помощью программы WinKFP. Мы отметим советы, предостережения, руководство пользования, а также в полный разбор электронных блоков управления (далее — ЭБУ) BMW (выбор, поиск и обновление).
В нашем случае, мы будем проводить анализ на BMW в кузове E39. Вы сможете узнать как обновить прошивку DME (ЭБУ двигателя), а также разберемся со всей необходимой нам информацией.
У нашего автомобиля удален катализатор, и мы хотим узнать, какая стоит прошивка у ЭБУ двигателя и есть ли какие-либо обновления.
Первый шаг — нам необходимо узнать номер детали блока ЭБУ двигателя. Нам необходимо использовать программу INPA. Она очень проста в использовании, а также входит в набор BMW Standart Tools. Начинаем наш процесс: сперва подключаемся к нашему автомобилю, заводим его и запускаем INPA на устройстве. Теперь в программе выбираем модель автомобиля и потом его двигатель. Далее переходим к процессу идентификации (кнопка F2 на клавиатуре) и получаем следующие окно с информацией:
Первая строка показывает номер детали необходимого блока — 1429861. Для того чтобы узнать номер программы ЭБУ двигателя, то в меню INPA нажимаем F1 и вводим MS41:
Чтобы узнать текущую версию прошивки блока, то в меню нажимаем F3 и у нас появляется следующие окно:
На данном снимке мы сможем заметить “настоящую” версию прошивки — 1711648, а также стоит отметить, что прошивка стоит для авто с катализатором ( у нашего автомобиля он удален).
Мы узнали все необходимые данные о нашем блоке, теперь сохраните данные, чтобы не потерять, потому что они нам еще понадобятся.
Теперь открываем ETK и заносим номер нашей детали, далее выбираем “ЭБУ двигателя запрограммированный”, и получим список доступных прошивок блока (в нашем случае он будет выглядеть вот так)
Если у вас не получается найти данную информацию, то имеется другой путь.
Заходим на ЕТК и вводим VIN вашего кузова BMW, либо вручную выбираем необходимую модель. После чего мы сможем перейти к группе деталей, и также выбираем “ЭБУ двигателя запрограммированный”, и получим список доступных прошивок блока.
Обратите внимание, что данные мы вводили с нашего BMW Е39. Это значит, что вы должны вносить данные по своему автомобилю, и соответственно информация будет отличаться.
В полученном списке прошивок блока управления для нашего авто, мы может заметить, что стоковая прошивка на Euro2 отсутствует, также её нет и для автомобиля без катализатора. Из этого следует, что прошивка для нашего блока бесполезна, потому что катализатор вырезан
Теперь рассмотрим доступные прошивки для двигателя. M52TU для номера блока MS42 и получим список прошивок в сравнении с номером блока MS41. Теперь можно увидеть, что у нас появилась возможность прошить данный двигатель на Euro2, а также автомобиль без катализатора. Обращаем свое внимание на описание прошивок, во вкладке дополнительно, на наличие опций 168, 199, 861, если у вас акпп то еще 205. Существуют такие прошивки, у которых уже имеются несколько необходимых опций.
Выбрали нужную прошивку (7 последних цифр). Также советуем ознакомиться с инструкцией пользования программой WinKFP, это ускорит и упростит весь процесс.
В начале нам необходимо импортировать данные файла ISTA для нашего кузова. Скачиваем файлы для кузова BMW SP-Daten. Далее, чтобы упростить вам работу, скачиваем программу BMW Coding Tool, запускаем ее и указываем путь к файлам для кузова BMW SP-Daten, после чего импортируем их.
Внимание! Данные для импорта должны быть для вашего кузова. Если вы решите импортировать все данные для всех кузовов BMW, то в списке вы увидите только последний кузов, который вы импортировали.
Программа WinKFP готова к работе, запускаем её и видим следующее окно:
Открываем 4 вкладку “Communication” в приложении и потом строку “HW Interface». Теперь настраиваем адаптер, который будет подключен к автомобилю. Вкладка “Configuration” поможет нам настроить программу: язык, общие настройки. Прочитав инструкцию, вам не составит труда убрать ненужный функционал приложения, что ускорит вашу работу. Теперь перейдем к самому процессу.
У данной программы есть 2 режима работы: комфортный и экспертный. В первом режиме у вас будет на выбор 3 способа прошить ваш ЭБУ:
Если вы не знаете номер блока, который вы хотите прошить, то необходимо на ПК проследовать по данному пути: C:ECAPPSNFSDATAGDATENHWNR.DA2, после чего открыть данный файл с помощью блокнота, либо другого текстового редактора. Далее нажимаем Ctrl+F и заносим номер блока из приложения INPA. В нашем случае это 1429861 и получаем:
Из данного снимка мы понимаем, что нам нужен блок MS411 (этот пример для нашего автомобиля). Программа INPA подтверждает данную информацию ранее.
Теперь переходим к прошивке и рассмотрим вариант комфортного режима, выбирая “Choose ZUSB”.
Вначале выбираем “Comfort Mode”, после чего вводим VIN вашего автомобиля и нажимаем F2. Теперь находим номер блока нашего автомобиля и выбираем необходимую прошивку во втором столбце.
После выбора номер блока и версии прошивки, нажимает кнопку “Done”, и после чего F3.
Вот и вся работы выполнена, прошивка ЭБУ началась. Если запись UIF была включена в настройках, то перед последним действием вам откроется окно, в котором вам покажут доступное количество попыток программирования блока. У вас на экране будет синяя полоса прогресса, которая должна заполниться два раза.
После этого процесса, у вас появится окно с подтверждением обновления прошивки ЭБУ. В конце вам необходимо стереть все ошибки со всех ЭБУ, потому что WinKFP отключает определенные блоки, а также стереть все адаптации ЭБУ двигателя. Возможно вам потребуется синхронизацию электронной противоугонной системы и ЭБУ двигателя.
В конце поговорим о советах и возможных предостережениях, чтобы вы не столкнулись с какими-либо проблемами. Главное не спешите и никого не вините. Потратьте время, чтобы подробно все изучить, после чего приступайте к работе.
Также советуем работать с оригинальными приборами и адаптерами для BMW, которые вы можете приобрести у нас в магазине.
Далее упомянем несколько советов по работе. Возможна отмена программирования при определенных условиях (на автомобилях с DSC III и без DSD II). Причин может быть несколько, но основные это: выключение зажигания, обрыв связи или падение напряжения. Но у вас будет возможность заново запрограммировать блок, если произойдет какой-либо сбой.
Если во время работы в программе появились ошибки, то сохраните их и обратитесь к инструкции. Там все описано пошагово и вы сможете с легкостью исправить проблему.
На этом все! Следуйте инструкции и у вас все получится!